Efekty warsztatów u Przedszkolaków z grupy „Pszczółki”, które odbyły się 16.11.2022r. w Wysiołku Luborzyckim.
 
Dzieci wykazały zainteresowanie tematem zdrowego odżywiania, co mnie bardzo ucieszyło ? Chętnie odpowiadały na pytania oraz starannie wykonywały zadania?
 
Przedszkolaki przygotowały zdrowy talerz zgodnie z rekomendacjami Polskiego Instytutu Żywności i Żywienia. IŻŻ przedstawiło w sposób graficzny zalecenia dotyczące kompozycji zbilansowanej diety.
Zdrowy talerz w połowie wypełniają warzywa i owoce (z przewagą warzyw), jedną ćwiartkę talerza wypełniają produkty węglowodanowe, a drugą ćwiartkę uzupełniają produkty zasobne w białko.
Produkty węglowodanowe na talerzu to wszelkiego rodzaju kasze, pieczywo, makarony, płatki owsiane, mąki, natomiast produkty, które dostarczają białka to, między innymi: mięso, ryby, jaja, nabiał.
Pełnowartościowe posiłki uzupełniamy dobrymi tłuszczami, na przykład oliwą, olejem lnianym, orzechami bądź pestkami.
Oczywiśnie nie zapomnieliśmy uwzględnić wody, która powinna być podstawowym napojem nawadniającym.
 
W drugiej części warsztatów „Pszczółki” wykazały się swoją kreatywnością i pomysłowością.
Przygotowały zdrowe kanapki z dostępnych składników na stole.
Dzieci miały do dyspozycji takie produkty jak: twarożek grani, masło, serek śmietankowy, chudą szynkę, ser żołty, dżem truskawkowy i brzoskwiniowy 100 %, pomidory, ogórki, paprykę, szalotkę, marchewkę, szczypiorek, rzodkiewkę, sałatę, pestki dyni i nasiona słonecznika, keczup, pieczywo żytnie razowe, pieczywo z ziarnami, bagietki, borówki.
 
Każda kompozycja była wyjątkowa, a kolorów na talerzach nie brakowało. ?Kanapki również mogą być elementem zdrowo zbilansowanej diety, jeśli są prawidłowo skomponowane ?
 
Dziękuję za zaproszenie, piękny upominek i mile spędzony czas. Mam nadzieję, że kolorowe kanapki z zachowaniem zasady zdrowego talerza będą gościły na talerzach dzieci jak najczęściej ?