+48 787 845 356 kontakt@anitaklosowska.pl

Zdarza się tak, że pomimo stosowania diety trudno jest schudnąć. Sprawdź co może wspomóc odchudzanie i jakie kroki warto zastosować, aby osiągnąć cel.

  1. Pamiętaj o śniadaniu

Śniadania to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Osoby, które je pomijają często nadrabiają jedzeniem w ciągu dnia, a zwłaszcza wieczorami [1].

  1. Celebruj każdy posiłek i jedz o stałych porach w ciągu dnia

Warto wyznaczyć sobie regularne pory spożycia posiłków. Posiłek powinien być zjedzony w spokoju, bez pośpiechu.

  1. Zadbaj o odpowiednie nawodnienie 

Odstaw kolorowe napoje, soki, gdyż to dodatkowa dawka cukru. Nawadniaj się wodą pomiędzy posiłkami. Powinniśmy pić mniej więcej 30 ml wody na 1 kg masy ciała [2].

  1. Odstaw słodycze

Eliminacja słodyczy przynosi same korzyści. Słodycze bardzo osłabiają nasz układ pokarmowy, a przecież jelita to centrum naszej odporności. Najlepiej nie kupować i nie kusić losu. Słodycze można  zastąpić  owocami.

  1. Bądź w ruchu

Nie mam na myśli siłowni, chodzi o to, aby codziennie być w ruchu. Możesz poświęcić czas na spacer, rower, basen, posprzątać w domu, zrezygnować z windy, wysiąść przystanek wcześniej.

  1. Zadbaj o sen

W tej kwestii należy zadbać o rytm okołodobowy. Istotne jest wstawanie rano codziennie o tej samej porze, przebywanie na zewnątrz, unikanie ciemnych pomieszczeń w ciągu dnia, wieczorem silnego światła. Niedosypianie lub zaburzenia snu wpływają na gospodarkę hormonalną. Hormony leptyna i grelina informują, kiedy powinniśmy coś zjeść, a kiedy nie. Wysoki poziom leptyny powoduje brak apetytu, natomiast grelina wzmaga apetyt. U osób, które krótko śpią, bądź mają zaburzony sen obserwuje się spadek poziomu leptyny a wzrost greliny [3].

 

 

Bibliografia:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5986439/
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3809630/
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC535424/

 

Autor: inż. Anita Kłosowska